Home   Referenties:

Referenties:

Ouders van Jolijn en Thimo (Veenendaal):
Zowel onze dochter van 14 als onze zoon van 11 zijn bij Fleur geweest vanwege hun leerproblemen op school. Beiden hebben een dyslexie verklaring maar bij allebei hadden we het idee dat er meer in zat dan dat er op school uitkwam. Allebei zijn ze met de reflexintegratie aan de gang gegaan en hebben veel geoefend wat mooie resultaten opleverde.
Onze dochter merkte dat haar concentratie zo vooruit ging dat ze in de klas veel beter op kon letten en thuis haar huiswerk veel sneller klaar had. We hoefden haar bijna niet meer te begeleiden en haar frustratie over haar schoolwerk werd een heel stuk minder waardoor de sfeer in huis een stuk gezelliger werd. Er kwam rust voor haar en met haar cijfers was ze super blij. Ze heeft ongeveer 6 behandelingen gehad en dit was voor haar voldoende.
Onze zoon merkte ook dat zijn concentratie sterk vooruit ging en het automatiseren werd ook makkelijker voor hem, hij leerde makkelijker uit zijn hoofd. Tijdens het jaar dat we bij Fleur kwamen gingen zijn cito’s van vmbo niveau naar havo / vwo niveau, de meester had dit nog nooit mee gemaakt en snapte niet wat er gebeurde maar concludeerde wel dat wat we bij Fleur deden echt wel resultaat had!!
Na de reflexintegratie hebben we ook nog de Jamara rekenmethode doorlopen. En onze zoon is inmiddels een niveau hoger gaan rekenen, en denkt dat hij zelfs nog een niveau hoger zou moeten kunnen.

Het is een intensief jaar geweest voor hem met veel oefenen maar het was de moeite waard.
Voor beiden merkten we dat ze zichzelf ook beter begrepen omdat bleek dat het beelddenkers zijn en ze dus een andere manier van leren hebben dan de doorsnee leerling. Dit inzicht gaf ook een stuk rust, ze waren dus niet dom maar hum hersens werken gewoon anders.
We zijn erg tevreden over de aanpak van Fleur en hoe ze onze kinderen heeft begeleidt. Ze is super lief voor de kinderen en geeft ze de ruimte en waardering om te mogen zijn wie ze zijn. En ze is erg goed in wat ze doet, een professional! Heel erg bedankt Fleur voor je hulp.

Ouders van Mayte (Oosterhout):
De reflexintegratietherapie van 10 bijeenkomsten (in circa 6 maanden) hebben erg veel goed gedaan bij onze dochter Mayte. Haar concentratie is sterk verbeterd, het automatiseren (bijvoorbeeld van de tafels) is heel erg vooruit gegaan en ze heeft van de zomer voor het eerst uit zichzelf een boek gepakt en is gaan lezen. Doordat ze minder last heeft van wat er om haar heen gebeurd en het lezen makkelijker gaat zijn de schoolresultaten enorm vooruit gegaan. Zoals de juf zo mooi zegt: ze is in balans nu! Het was een intensief traject door de dagelijkse oefeningen maar ze deed het (bijna altijd) met plezier. De oefeningen plande ze zelf per week in en Mayte begon ze iedere dag op eigen initiatief, zelfs op vakantie. Wat heeft ze hard gewerkt! Dit omdat ze zelf merkte dat het haar hielp. Het was fijn om bevestiging te krijgen van het feit dat er iets was, waardoor niet alles eruit kwam wat erin zat. Iets wat we van jongs af aan (met vlagen) merkten. Kortom een intensief half jaar voor ons allemaal, maar wat hebben we er veel winst uit gehaald! Fleur bedankt voor alles, wat heb je veel kennis van zaken. Mooi hoe je op zo’n professionele wijze zoveel gedaan hebt voor ons!
Ik vond de oefeningen leuk om te doen, het heeft mij geholpen.
Ik kan mij beter concentreren, ik ben ook minder onhandig geworden.
Op school heb ik veel betere cijfers, vooral voor begrijpend lezen.
Ik lees nu ook graag (en eerst vond ik het niet leuk).
Bedankt voor alles.
Mayte Boekhorst (10 jaar, groep 7).

Ouders van Pim (Landgraaf):
We hebben een oudergesprek op school gehad en daarin kwam naar voren dat Pim het dit jaar ontzettend goed heeft gedaan.
De resultaatcurves van de cito gaan allemaal in een stijgende lijn. Sommige zelfs recht omhoog.
Met lezen zit hij nu aan het eind van groep 3 op AVI E5. Knap he.

Rekenen gaat zoals we weten wat minder, maar ook daarin heeft hij de laatste toetsen heel goed gedaan (Sinds we met Jamara rekenen bezig zijn).
Hij zit wel onder het niveau van eind 3, maar de groeicurve is ook hier enorm.

Hebben we toch met zijn allen zeer hard gewerkt dit schooljaar.
Dank je wel voor je hulp dit jaar!

Ouders van Emilie (Oosterbeek):
Wat leuk om een jaar nadat een meisje bij mij klaar is een email te krijgen van haar moeder dat het zo goed met haar gaat en dat ze mij nogmaals willen bedanken! Ontzettend lief.
En wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met haar 🙂

Moeder schrijft het volgende:
Onze dochter presteerde op school structureel lager dan wij en de docenten verwachtten. We konden er niet echt de vinger opleggen wat er aan de hand was. Belangrijkste problemen waren dat ze uberhaupt niet met het werk begon, slordig werkte en toetsen (CITO) heel laag scoorde (lager dan verwacht).

Aanvankelijk kwamen we bij Fleur omdat we wilden onderzoeken of onze dochter Fixatie Disparatie had. Dit bleek zo te zijn. Na behandeling hiervan waren we er nog niet, het bleek dat de primaire reflexen bij haar nog heel sterk aanwezig waren. Na het trouw elke avond uitvoeren van de oefeningen die we van Fleur kregen, kwam er een verbluffend resultaat.

Onze dochter krijgt nu haar werk op school mooi op tijd af, zonder fouten en ook nog netjes! Bovendien is haar CITO in een jaar tijd gestegen van een VMBO score naar een hoge VWO score. Ons kind heeft vleugels gekregen, gaat blij naar school en heeft heel veel zin en vertrouwen in de middelbare school waar ze volgend jaar heen gaat. Dat dit ook zijn uitwerking heeft op sporten, muziek en sociaal leven, spreekt voor zich. Al met al zijn wij blij dat we Fleur in onze zoektocht hebben gevonden!

Ouders van Friso (Oegstgeest):
Met onze zoon Friso (nu 7) hadden we al een aantal jaar ‘problemen’. Bij de creche had hij moeite met luisteren maar ook met meedoen met de spelletjes die ze deden. Toen hij 3 jaar oud was werd het steeds erger.
Nadat hij begon in de kleuterklas ging het een tijdje goed, maar ook daar bleek als snel dat hij erg slecht kon meekomen en in plaats van stilstand begon het te lijken dat hij achteruit ging in zijn ontwikkeling. Hij werd thuis ook steeds gefrustreerder met veel huilen en boos zijn. Alles wat hij probeerde mislukte en het lag niet aan zijn inzet. Tegelijkertijd konden zijn juffen niet goed uitleggen waaraan dat lag.
Nadat hij ook bij de schoolarts alle testjes niet goed had gedaan zijn we gaan zoeken wat we zouden kunnen doen.

We zijn bij Fleur van Unique Child, terechtgekomen via een buurvrouw die haar heeft aanbevolen. Eerst is hij uitgebreid getest, twee keer 3 uur en dat was intensief. Maar zelf kwam hij al een stuk vrolijker vandaan omdat Fleur hem behandelde als persoon in plaats van als lastige kleuter.
In het uitgebreide testverslag herkende ik voor het eerst iets wat echt over onze zoon ging. Vooral de niet geintegreerde reflexen waren een groot probleem voor Friso.
Fleur heeft een uitgebreid behandel programma opgesteld bestaande uit koude laser therapie (QRI), reflexintegratie (Masgutova, RMT) en auditieve stimulatie (Johansen-IAS Therapie). Al na de eerste behandelingen zagen we resultaat.

Friso begon anders te bewegen en ook anders te praten. Hij kon ineens veel beter onder woorden brengen wat hij wilde. Het hele programma heeft 10 maanden geduurd en was erg intensief. Af en toe had hij een flinke terugval maar meestal betekende dat hij daarna een grote sprong voorwaarts maakte. Op school zijn de resultaten met sprongen vooruit gegaan. Hij had een apart programma zodat hij maar maximaal een kwartier zich ergens op hoefde te concentreren. De juf vertelde op een gegeven moment dat ze al een paar dagen was vergeten dat programma te doen met Friso en dat hij probleemloos met de rest van de klas kon meedoen.

Nu zit hij in groep 3 en ik hoor nog steeds van de juf dat hij goed meedoet en de hele dag ook stil kan zitten. Voor ons is dit heel bijzonder om te horen. Hij leert lezen, schrijven en rekenen, terwijl een jaar geleden het leek alsof dat allemaal niet ging lukken.

Zelf vinden we als ouders het belangrijkst dat hij weer met plezier en met zelfvertrouwen naar school toe gaat. We hebben nu een vrolijke kletsmajoor in huis.

Ouders van Thom (Gendt):
Wij hebben vorig jaar kennis gemaakt met Fleur. Onze zoon was toen 8 jaar en op school ging het niet zo goed. Maar waar het aan lag??????
Bij Fleur viel ons gelijk op de hoeveelheid onderzoeken die ze kan afnemen.
Ogen, oren, concentratie en ga zo maar door. Juist zaken die ons nooit waren opgevallen.
Dat is iets wat ik enorm waardeer aan de werkwijze van Fleur. De basis van het kind wordt goed onderzocht en op een hoger niveau getild als dat nodig mocht zijn.
Daarna kan er verder gebouwd worden.
Verder is Fleur een professionele vrouw. Ze heeft haar voorbereiding altijd goed in orde.
Daarnaast ook lief en geduldig.
Wel is haar agenda altijd vol, dus plan op tijd!

Ouders van Puck (Rosmalen):
Onze dochter Puck, inmiddels 9 jaar, was een enorm vrolijk, open, slim en sociaal kind. Totdat ze rond haar 6e jaar moest gaan leren lezen en schrijven.
Vanaf dat moment is er “een luik dichtgegaan” en veranderde ze in een stil, bozig kind dat niets meer wilde leren en totaal geen zelfvertrouwen meer had.
Verschillende trainingen en therapieën leverden niets op, sterker nog, haar weerstand tegen leren werd alleen maar groter en het luik ging steeds verder dicht.

Toen kwamen we met Fleur in aanraking en hadden we eindelijk het gevoel dat we op de goede plek zaten! Met reflex-integratie gingen we de oorzaak aanpakken en niet de symptomen bestrijden.
Zelfs Puck wist dat het goed was en is zonder moeite aan de oefeningen begonnen!!
Zonder problemen gaat ze mee naar Fleur, terwijl dat bij andere therapeuten/trainers altijd een enorme strijd was!

Fleur is oprecht begaan met Puck en is erg lief en warm en tegelijkertijd ook erg professioneel!

We hebben nu 12 sessies gevolgd, we zijn er nog lang niet maar hebben al een vrolijker, positiever en minder boos kind dat weer open staat om nieuwe dingen te leren en een stuk beter in haar vel zit!

Dankzij Fleur gaat het luikje steeds een stukje verder open en hebben we er alle vertrouwen in dat we onze eigen, blije en slimme Puck weer terug zullen krijgen.

Leerling Vera (Elst):
De eerste keer dat ik naar “Unique Child” ging vond ik het spannend om aan te bellen. Fleur vroeg me toen: “wat is je doel?” Ik antwoordde toen: “Minder snel zenuwachtig zijn, dat lezen minder moeite kost en dat luistertoetsen beter zouden gaan (auditieve verwerking). De eerste keer deden we allerlei testjes.

Ik begon als een dichte bloem, ik durfde weinig en durfde niet voor mezelf op te komen of iets te vragen in een winkel. Fleur heeft me geholpen om deze bloem te openen. We hebben samen veel oefeningen gedaan. De ene ging iets beter dan de andere, dat gaf niet want Fleur hielp me er dan mee. Ik heb een hele leuke tijd gehad!

Langzaam gingen mijn cijfers van de luistertoetsen omhoog (van een 3,6 naar een 8,8). Ik kan mij nu veel makkelijker in de klas concentreren en heb meer zelfvertrouwen. Bij het lezen begrijp ik de tekst nu sneller zelfs zonder audio-ondersteuning.
Fleur bedankt voor de leuke en gezellige tijd die we samen hadden!
Groetjes Vera (14 jaar)

Ouders Monique en Frans (Utrecht):
De website van Fleur zei ons genoeg! Een uitgebreid en veelzijdig aanbod om kinderen met leerproblemen verder te helpen. Wij zijn bij Fleur terechtgekomen, omdat onze zoon een erg traag tempo heeft bij bijna alles wat hij op school doet, waardoor hij veel van de stof mist. Ook heeft hij een haperende manier van lezen. En zeker met technisch lezen komt hij niet goed uit de verf.

Fleur werkt graag vanuit de basis, vandaar dat ze onze zoon eerst heeft getest op zijn reflexen. Daar kon het nodige aan verbeterd worden. Inmiddels zijn we nagenoeg klaar met de reflexintegratie en zien we op bepaalde gebieden een enorme vooruitgang, zoals op het sociale vlak, het zekerder van zichzelf zijn in onbekende situaties en een verbeterde motoriek.

Omdat wij vermoedden dat de leesproblemen deels te verklaren waren door een verkeerde luisterhouding, heeft Fleur in het begin een luistertest afgenomen. Daaruit bleek dat er onder andere een flinke onbalans was tussen beide oren. Inmiddels heeft Fleur hem -na het oefenen met de reflexen- nogmaals getest en is er een prachtige balans ontstaan. Ook is zijn luisterhouding verbeterd. Daar zal hij in de klas profijt van hebben. Om de puntjes op de i te zetten, krijgt hij nog de muziektherapie van Johansen IAS.

Aangezien het nu zomervakantie is, weten we niet of het studietempo van onze zoon verbeterd is. We zijn daar erg benieuwd naar! Ook zijn we nog niet klaar met zijn leesproblemen, dus daar gaan we met Fleur verder aan werken. Maar gezien haar professionele manier van werken, haar geduld en lieve, open en flexibele opstelling, hebben we er alle vertrouwen in dat onze zoon ook daarin grote sprongen zal maken.

Wat ten slotte nog een kwaliteit van Fleur is, is dat ze altijd oprecht geïnteresseerd is in wat onze zoon er zélf allemaal van vindt en nooit over zijn hoofd heen met ons praat, maar hem actief bij het gesprek en de behandeling betrekt. Bedankt tot zover, Fleur!

Leerling Sem (Wijchen):
Ik kwam bij Fleur terecht omdat ik jeuk in mijn lijf had.
Op school was de juf heel vaak boos op mij omdat ze vond dat ik in de klas niet goed oplet.

En toen ik bij Fleur kwam bleek het ook dat ik beelddenker was en mijn ogen niet goed samenwerkten.
Eerst moest ik aan mijn reflexen werken die ik nog van baby zijnde had. Daarna begonnen we met de oogsamenwerking. De oefeningen waren op sommige momenten wel leuk maar als ik het druk had, was het wat minder leuk.
De leukste oefeningen vond ik dat ik 3d torens moest bouwen en op een plank figuren namaken. En van de reflexintegratie vond ik de kat het leukst.

Het helpt mij heel goed want ik heb geen jeuk meer in mijn lijf waardoor ik goed kan stil zitten en opletten. En ik zie bijna geen vlekken meer in mijn boek wat ik eerst wel heel vaak had.
Ik vind Fleur heel aardig en ze helpt me heel goed. Groetjes Sem

Ouders Valentina en Denis (Cuijk):
Onze zoon kwam niet zo goed mee in groep 3, hij had vooral moeite met rekenen. Dankzij een visuele screening kwamen wij erachter dat hij last had van fixatie disparatie en een visuele shift waardoor ruimtelijke informatie vertekend werd.

Wij hebben een visuele training gevolgd met goed resultaat, het cito resultaat om maar eens iets objectief te noemen, spreekt voor zich.

We zagen een gigantische vooruitgang in het lezen, van niveau III, vaardigheid 164 E, naar niveau I vaardigheid 215 M4 en dit zonder thuis extra te oefenen met lezen. Daarnaast waren ook alle andere resultaten aanzienlijk verbeterd ten opzichte van vorig jaar, ook het rekenen.

Wij zijn zeer te spreken over Unique Child en de aanpak van Fleur. Ze straalt bekwaamheid uit en is zeer professioneel: over ieder detail in haar aanpak is nagedacht. Daarnaast is ze een hele warme en vriendelijke persoonlijkheid met echt hart voor kinderen!

De oogtraining heeft onze zoon goed geholpen, mocht er in de toekomst nog extra ondersteuning nodig zijn zullen we zeker Fleur weer benaderen.

Ouders Katrien en Pieter (Nijmegen):
Tom (10 jaar) had al vanaf groep 3 niet echt plezier in lezen. In groep 4 bleek hij een achterstand te hebben. Weer wat later bleek er ook een achterstand op spelling te zijn ontstaan. Naast de achterblijvende resultaten viel steeds vaker op dat Tom moe uit school kwam, klaagde van hoofdpijn, prikkende ogen en met periodes meer of minder ging stamelen. Ook sliep hij pas laat in. Na een tip van een collega en zoeken op Internet kwamen we bij Fleur terecht. Zij is met Tom aan de slag gegaan en de uitkomsten van testjes en onderzoeken die ze bij Tom deed waren toch wel bijzonder. Zo bleek hij een milde vorm van fixatie dysparatie te hebben en een auditief probleem waar we zelf nooit bij stil hadden gestaan. Door heel veel oefenen en luisteren naar een CD via de koptelefoon heeft Tom heel veel vooruitgang geboekt. Hoewel bovenstaande klachten steeds minder werden bleek toch dat Tom in de eerste jaren in de middenbouw veel gemist had op gebied van lezen en spelling. Extra ondersteuning daarvoor was nodig en ook die kon Fleur hem bieden. Wel zo fijn aangezien hij inmiddels al een klein jaartje bij Fleur kwam en hij (hoewel hij dat zelf nooit zo duidelijk uit) de manier van werken van Fleur wel kan waarderen. Het bleef altijd een ´moeten´ voor hem om naar de bijles te gaan maar met de nodige beloningen in het vooruitzicht wist Fleur voor elkaar te krijgen dat Niels ontzettend zijn best deed en goed vooruit ging. Het was voor ons als ouders heel fijn dat Fleur bereidt was mee te gaan naar school om uit te leggen waar Tom´ probleem precies zat en met welke spellingsmethode zij werkte in haar praktijk. Die bleek namelijk goed aan te slaan bij Tom. De methode die zij hiervoor gebruikte is door de juf van Tom zelfs vol enthousiasme overgenomen zodat nu ook andere kinderen uit de klas die moeite hebben met spelling er van kunnen profiteren. Tom zit veel beter in zijn vel. De klachten zijn verdwenen en hij is opener over wat hem bezighoudt. Ook is hij zelfverzekerder geworden en durft hij bijvoorbeeld beter van zich te laten horen tegen zijn oudere broer en zus. Wat we nog niet vermeld hebben is de werkgeheugentraining (Jungle Memory) die hij ook nog gedaan heeft bij Fleur. Die training heeft Niels een flinke boost gegeven qua zelfvertrouwen. Hij deed bepaalde onderdelen heel goed in vergelijking met leeftijdgenoten. Ook was meteen merkbaar dat hij dingen beter kon onthouden en bijvoorbeeld een poging durfde te wagen om een ingewikkelde som op te lossen die zijn broer hem vroeg. Opmerking van broer (14) was: ´wow Tom, dat zou je eerder nooit gedaan hebben, zo´n som oplossen….je bent echt wel veranderd zeg!´. Hij groeide er bijna letterlijk van!

Het viel niet mee in het hele traject Tom gemotiveerd te houden om steeds weer naar de bijles te gaan. Wonder boven wonder kregen we steeds een blije Tom mee naar huis en hoorden we van Fleur dat hij ontzettend goed had gewerkt. En dat bleek ook thuis want hij wist telkens heel goed hoe een oefening moest, hoe vaak hij moest oefenen en wat er wel en niet mee moest naar school bijvoorbeeld. Op gebied van spelling bleek hij in 3 maanden tijd een achterstand van 9 maanden ingehaald te hebben. Echt supertrots waren we allemaal op hem! Het geduld en de rust waarmee Fleur steeds met Tom aan de slag ging heeft daar heel zeker bij geholpen. Net als de structuur die ze hem (en ons) steeds bood door alle bijeenkomsten en huiswerkopdrachten uit te schrijven in een schema en het feit dat ze met ons mee is gegaan naar school om de samenwerking te zoeken en haar spellingsmethode uit te leggen. Fleur, tot zover ontzettend bedankt voor al je inzet! Ik zeg ´tot zover´ omdat we er nog niet zijn met Tom en we je misschien nog wel een keer ´nodig´ hebben.

Ouders Johanne en Aart-Jan (Oss):
Onze zoon Koen was voor ons gevoel altijd al anders dan andere kinderen. Al vroeg stelde hij vele ingewikkelde “waarom” vragen waarop wij regelmatig zelf niet eens het precieze antwoord wisten. Daarnaast liep Koen sociaal gezien wat achter en door school was al aangekaart dat hij mogelijk niet goed zou horen, mogelijk niet goed zou zien en dat hij vaak aan het dromen en daardoor moeilijker aanspreekbaar was. School was voor hem een noodzakelijk kwaad. Hij was liever vrij, maar ging ook niet met tegenzin naar school. Tot het 2e rapport van groep 3. Het eerste rapport was er één zoals wij verwacht hadden, maar bij het 2e rapport waren de resultaten dusdanig onderuit gegaan dat wij ons zorgen begonnen te maken. Ook gaf hij aan niet meer naar school te willen. Het 3e rapport was geen enkele verbetering zichtbaar en wij hadden sterk het gevoel dat “er niet uitkwam wat er in zat”. Al langere tijd hadden wij het idee dat Koen een hoogsensitief kind was. Verder zoekend kwamen we erachter dat bij hoogsensitieven ook vaak sprake is van beelddenken en toen we daar de “symptomen” van lazen viel het kwartje. Dmv een zoektocht op de computer kwamen we bij Fleur terecht. Het eerste contact verliep al direct prettig en bij het kennismakingsgesprek liet Koen weten dat hij zich bij Fleur helemaal op zijn gemak voelde. Er werd een afspraak gemaakt voor een beelddenkonderzoek en na afloop van het onderzoek gaf Koen weer aan dat hij het heel leuk had gevonden. Dat was voor ons een openbaring omdat Koen zich normaal gesproken heel afstandelijk opstelt tegenover vreemden. Maar Fleur wist hem echt te raken.
Na afloop van het onderzoek kregen we een zeer uitgebreid rapport betreffende de resultaten en ook de bespreking van het rapport was helder en duidelijk. De school van Koen gaf complimenten over de uitgebreidheid van het onderzoek, de helderheid van het rapport en over de praktische tips die toegevoegd waren betreffende de manier van onderwijs waaraan Koen het meest zou hebben.
Naar aanleiding van de uitkomst van het onderzoek heeft Koen een training van 12 lessen bij Fleur gehad. Deze lessen hadden meerdere doelen nml.: leren automatiseren, de tafels leren kennen, Koen uitdagen om moeilijkere reken- en leesopdrachten te doen en hem daarbij te leren dat hulp vragen niet erg is. Ook had hij oefeningen om “sterker in zijn schoenen te leren staan”. En daarnaast nog braingym oefeningen om te leren ontspannen en om de verbindingen tussen linker- en rechter hersenhelft te verbeteren.
Koen is met zeer veel plezier naar Fleur toe geweest, alhoewel hij het oefenen thuis wel zwaar vond. Wat ons thuis als eerste opviel was dat Koen beter in zijn vel ging zitten. Hij was vrolijker en had minder woede-uitbarstingen. Op school zagen ze niet direct verbetering. Hij droomde en droomt nog steeds veel, mist de helft van de instructie omdat hij alweer elders is met zijn gedachten etc. Maar…..het eerste rapport van groep 4 was weer zoals wij vonden passen bij Koen en rekenen is inmiddels een “makkie” geworden zoals hij zelf zegt. Ook de eindtoets bij Fleur na 12 lessen gaf duidelijke vooruitgang te zien.
Kortom: wij zijn blij dat we kennis hebben mogen maken met Fleur.
Fleur is een fijne vrouw met kennis van zaken en weet goed naar het kind te kijken en luisteren. Fleur heeft aandacht voor het kind en laat het kind voelen dat hij mag zijn wie hij is en dat dat goed is. Daarnaast verwerkt ze resultaten duidelijk in een gedegen rapport. Dus het totale plaatje is gewoon goed!

Ouders Danny en Joyce (Bemmel):
Fleur heeft ons kunnen bevestigen dat Dominique een beelddenker is en dat hij door fixatie disparatie enorme moeite had met lezen. Hij had echt een hekel aan lezen gekregen. Door de trainingen bij Fleur heeft Dominique zich daarin ontwikkeld en vindt hij lezen weer leuk. Dominique ging altijd met plezier naar Fleur en de oefeningen thuis zijn ook nog eens leuke oefeningen om samen te doen.
Fleur is een fijne goede coach en heeft Dominique op een hele prettige manier begeleidt. Dominique heeft hierdoor meer zekerheid en zelfvertrouwen opgedaan.
Ook wij als ouders hebben er nog wat van geleerd.
Fleur bedankt!

Ouders Remco en Cocky (Ede):
Wij hebben bij Fleur onderzoek laten doen naar de leesvaardigheden van onze zoon. Het lezen kwam niet volledig op gang en we konden er maar niet achter komen waar dat aan lag. Het onderzoek kon gelukkig heel snel plaatsvinden nadat we kennis hadden gemaakt.
De eerste keer vonden we het wel een beetje spannend om ons kind een ochtend achter te laten bij Fleur.  Fleur heeft hem echter erg goed op zijn gemak gesteld en hem goed begeleid tijdens het onderzoek.
De rapportage die Fleur heeft geschreven na het onderzoek was heel erg helder en duidelijk. Fijn ook dat alles goed werd uitgelegd in een persoonlijk gesprek. De rapportage is ook zeer goed ontvangen op de school. Ook zij waren zeer te spreken over de volledigheid en duidelijkheid van de rapportage. Het gaf ze goede aanknopingspunten om de vertaalslag te maken naar begeleiding in de klas. Samen met Fleur en de school zijn we gestart met een traject om onze zoon verder te helpen.

Ouders Kaatje en Arjan (Nijmegen):
Sil ging naar Fleur omdat het op school niet zo goed ging met leren (groep 7). Hij had ook regelmatig last van hoofdpijn en was vaak moe als hij uit school kwam. Uit de test bij Fleur bleek dat Sil een beelddenker is en dat hij Fixatie disparatie had en daarom volgde hij eerst een training voor zijn ogen. Daarna is hij aan de slag gegaan met de methode Pi-spello voor spelling. Het gaat inmiddels beter met Sil op school. Hij heeft geen last meer van hoofdpijn en is niet meer vermoeid als hij uit school komt. Zijn niveau van spelling verbeterde. Door dit alles gaat hij nu met meer plezier naar school. Sil vond het altijd leuk om naar Fleur te gaan, want ze stond ook wel open voor een grapje tijdens de lessen (ze geeft leuk en afwisselend les en kijkt daarbij ook goed naar de concentratieboog van het kind). We zijn dan ook blij dat we bij Fleur terecht zijn gekomen. Fleur, bedankt voor je inzet en enthousiasme!

Ouders Yvon en Maarten (Nijmegen):
Afgelopen zomer heeft Fleur onze zoon van 9 jaar getest omdat hij een behoorlijke achterstand had op school. Hij is een slimme jongen, maar krijgt het niet voor elkaar informatie te onthouden en taken te automatiseren.
Na een uitgebreide test, een duidelijk verslag en een gesprek hebben we besloten een training te starten van 12 weken. We hebben alle benodigdheden in een grote bak meegekregen en per dag staat uitgeschreven welke oefeningen we moeten doen. Elke week heeft hij een afspraak bij Fleur om te kijken hoe het gaat en nieuwe oefeningen te leren. Het is wel heel pittig voor hem en voor ons om vijf keer per week drie kwartier te oefenen, maar we houden vol.
Op school horen we positieve verhalen van de juf en zelf geeft hij ook aan dat hij beter mee kan komen en zich rustiger voelt. Tussen de herfstvakantie en de kerstvakantie heeft hij alle 8 delen (!) van “het leven van een loser” gelezen. Terwijl hij hiervoor nooit las! Dat is een hele verandering. Er is nog werk te doen aan wat spellingsregels en de laatste tafels leren, maar dan kan hij veel steviger naar de bovenbouw volgend jaar.

Ouders Judy en Ron (Berlicum):referenties
Fleur Janssens van Unique Child heeft onze zoon zoveel goede dingen aangereikt dat we in 4 maanden tijd een enorme verandering bij hem hebben gezien, zowel sociaal emotioneel, fysiek en ook in schoolresultaten.
Toen we voor het eerst contact opnamen met Fleur wilde onze zoon Roan van 6 (groep 3) niet naar school, klaagde over buikpijn en in de klas was hij stil, onzeker en teruggetrokken. Met lezen maakte hij slechts kleine vorderingen, met tegenzin, terwijl hij op andere vlakken al enorm ontwikkeld was en qua ontwikkeling voorliep op leeftijdgenoten. We hadden een vermoeden van hoogbegaafdheid en beelddenken en deze combinatie maakte waarschijnlijk dat hij faalangst ontwikkelde. Fleur heeft hem toen uitgebreid getest. Na deze test vroeg Roan of hij nog een keer naar haar toe mocht. Voor ons was dit een teken dat het klikte.
Naar aanleiding van de test heeft Fleur hem begeleid op zowel zijn faalangst, omgaan met zijn hoogbegaafdheid (leren leren, doorzetten, zelfreflectie) en de pi-spello methode om hem te leren lezen en spelling te begrijpen. Ze levert echt maatwerk en observeert goed om de voortgang te bekijken. Ze heeft ook zeer professioneel advies gegeven als we vragen hadden. Ook heeft ze tips en ideeën aangeleverd voor school en thuis, welke erg fijn en nuttig waren. Roan ging altijd met plezier naar Fleur toe en in korte tijd zijn zijn schoolresultaten omhoog geschoten! Hij vindt lezen nu leuk en gaat weer graag naar school. Ook de juffen geven aan een ander kind te zien, veel vrolijker en zekerder van zichzelf. We zijn ontzettend blij dat we Fleur ontmoet hebben en dat ze ons met haar unieke, op maat gemaakte aanpak zo geholpen heeft. Ik zou elk kind wat nog niet uit de verf komt dit gunnen. Bedankt Fleur!

Ouders Ad en Babs (Ravenstein):referenties
Onze zoon heeft begeleiding gehad en heeft deze nog van Unique Child, wij kunnen niet anders stellen dan dat we zeer tevreden zijn over de aanpak van Fleur Janssens. Zij heeft creatieve oplossingen voor het leeraanbod wat ze doet, weet kinderen in hun kracht te zetten door er positief en vol geloof in hun kunnen, voor te gaan. De aanpak van Fleur heeft het zelfvertrouwen van onze zoon een flinke sprong voorwaarts laten maken, hij zit niet alleen betreffende de leerstof in een beter vaarwater maar zit ook persoonlijk veel beter in zijn vel.

Leerling Elisa (Nijmegen):
Hoi Fleur,
Ik voelde mij direct thuis. Ik ging iedere vrijdagmiddag/zaterdagochtend met veel plezier naar jou toe.
Ik merk dat het bestuderen en leren van de tekst doormiddel van het maken van een mind- map en het werken met kleuren makkelijker gaat.
Ook het lezen met een kleuren liniaal gaat veel beter.
Binnenkort ga ik met de klas naar de bioscoop en wij moeten dan een filmverslag schrijven. Ik ben benieuwd of ik het nu, met wat ik bij jou geleerd heb zelf kan toepassen.
Dankjewel Fleur voor de prettige lessen, jouw geduld om mij op weg te helpen om makkelijker te gaan leren!
Groetjes Elisa